Přihlášení
Jméno:

Heslo:

Registrace


košík je prázdný
brzdové kotouče Brembo pro motorky
přední brzdové destičky pro motorky
zadní brzdové destičky pro motorky
Brzdy Brembo Moto >

Brzdové destičky


Brzdové destičky Brembo

brzdové destičky BremboFirma Brembo, přední světový výrobce brzd, nabízí kompletní sortiment vysoce účinných brzdových destiček, využívajících průkopnickou technologii, která byla vyvinuta pro zvýšení bezpečnosti celého brzdového systému. Firma Brembo nabízí široké spektrum kompozitních materiálů, od slinutých až po karbon-keramické a také velký výběr objednacích čísel, takže je schopna uspokojit specifické potřeby motocyklů všech druhů - závodních, silničních, terénních, do městského provozu i skútrů – nemluvě o očekávání jejich jezdců.

Kompozitní materiály, které se normálně využívají v brzdových systémech, se v zásadě dají rozdělit do dvou skupin, na ORGANICKÉ materiály a materiály SLINUTÉ,i když volba jednoho nebo druhého kompozitu nezávisí jen na typu použití: brzdové destičky různých typů se ve skutečnosti dají použít pro stejný okruh aplikací.

  • Slinuté materiály: základem je kovový prášek, smíchaný s mazivem a brusnými činidly tak, aby výsledná směs vytvořila kompozit, ztužený slisováním za vysokých teplot. Kompozit se při spékání pevně spojí i s kovovou opěrnou destičkou libovolného tvaru, aniž by se přidávalo ještě nějaké lepidlo. Kovové prášky určují brzdný výkon brzdové destičky při vysokých teplotách Maziva pomáhají stabilizovat proces brzdění jako celek a brusná činidla udržují disky čisté.brzdové destičky Brembo

  • Organické materiály: jsou tvořeny hlavně pryskyřičnými pojivy, kovy, mazivy a brusnými činidly. Koeficient tření ovlivňují v tomto případě zejména kovy a pryskyřice, zatímco maziva a brusná činidla mají obdobnou funkci jako u slinutých materiálů.

Výběr kompozitu

Všechny brzdové destičky mají svou typickou oblast použití. Záleží to na různých situacích, nimiž se brzdové destičky musí vyrovnávat: závodění – brzdění optimalizováno na vysoké teploty, silniční provoz – vyžaduje se vysoká stabilita brzd, fungujících při nízkých a středních teplotách. Firma Brembo dokáže odpovědět na jakýkoliv požadavek.

Usazení destiček

To je zvlášť důležitá procedura pro všechny kompozity a zcela klíčová pro kompozity RC. Brzdové destičky se usadí několikerým lehkým přibrzděním – mezi jednotlivými sešlápnutími vždy chvilku vyčkejte – které zakončíte důkladným zabrzděním. Vyvolá se tak správný cyklus zahřívání a ochlazování, který příprava brzdového systému vyžaduje. Délka usazovací periody závisí na druhu kompozitu: obecně je delší pro organické kompozity než pro slinuté.

brzdové destičky Brembo

Porovnání kompozitů

Co do výkonnosti se dva kompozity výrazně liší, jak vyplývá z následujících parametrů:

  • Účinnost (jak dobře se destička zakusuje): je vyjádřením průměrného koeficientu tření a stabilnosti třecího styku, měřených vůči hlavním fyzikálním veličinám, které definují brzdění (rychlost, zpomalení, teplota). Určuje se měřením, prováděným na testovacích stolicích i na motocyklech v provozu
    .
  • Opotřebení: indikuje úbytek třecího materiálu (vyjádřeno tloušťkou vrstvy v mm nebo objemově) vůči počtu zabrzdění (měření na testovacích stolicích) nebo vůči počtu ujetých km (motocykl).

graf výkonosti silničních destiček graf výkonosti off-road destiček

Funkční rozdíly mezi různými kompozity znázorňují křivky grafu, které udávají koeficient tření v závislosti na provozní teplotě: ukazuje se, že kompozity RC (závodnické, organické, pro něž lze teploty 350 – 450 °C považovat za normální provozní podmínky) mají velmi vysoký koeficient tření, když jsou horké, zatímco kompozity silničářské, jako SA (slinuté, pro silniční provoz) jsou navrženy tak, aby byly nejúčinnější za středních / nízkých teplot, typicky kolem 300 °C. Znamená to, že kdyby se destičky typu SA používaly na závodní dráze a byly tudíž přetěžovány, brzdy by nevyhnutelně slábly (snížení koeficientu tření): ve skutečnosti při překročení určité teploty ztrácejí brzdové destičky svou účinnost. A naopak, použijí-li se závodnické kompozity pro silniční provoz (při němž jsou disky mnohem chladnější), budou se méně zakusovat a brzdné dráhy mohou být o něco delší. Prostřední kompozity mezi těmito dvěma základními typy představují samozřejmě určitý kompromis a ve většině případů budou mít celkově dobrou výkonnost, i když ne tak skvělou při mezních teplotách provozního rozsahu.

brzdový kotouč Brembo

© 2014 - Brzdy Brembo Moto - Brzdové kotouče a brzdové destičky pro motorky

Doporučujeme: Brzdy Textar - brzdové destičky a kotouče pro automobily  | Svíčky Bosch - zapalovací svíčky a žhavící svíčky | 
Svíčky Denso - zapalovací svíčky a žhavící svíčky  | Svíčky NGK - zapalovací svíčky a žhavicí svíčky | 
Brzdy Brembo - brzdové destičky a kotouče pro automobily | Servisuj.cz - Online servis Vašeho počítače